Profesjonalne usługi dla firm w zakresie wdrożenia Dyrektywy Omnibus.

Zadzwoń do nas
+48 784 ... Pokaż numer
Dyrektywa OMNIBUS – wdrożenie zmian w sklepie online i stacjonarnym

Za sprawą implementacji do prawa polskiego Dyrektywy cyfrowej, Dyrektywy towarowej i Dyrektywy Omnibus wraz z początkiem 2023 roku weszły w życie zmiany m.in. w Kodeksie cywilnym, Ustawie o prawach konsumenta, Ustawie prawo prywatne międzynarodowe. Nowelizacje mają na celu dostosowanie ochrony konsumenta do zmian, jakie zaszły na rynku wraz z rozwojem gospodarczym i postępem technicznym. Szczegółowo opisujemy proces zmian i przystosowań w artykule blogowym Dyrektywa Omnibus – czego dotyczy i jakie zmiany niesie? 

Usługi związane z wprowadzeniem dyrektywy OMNIBUS

W ramach oferty Kancelarii oferujemy kompleksowe wdrożenie zmian w Państwa firmie. Jak przebiega współpraca? Poniżej opisujemy etapy działań zarówno dla sklepu internetowego, jak i stacjonarnego.  

Dyrektywa OMNIBUS – przygotuj swój e-commerce

Poniżej przedstawiamy etapy wdrożenia zmian w sklepie internetowym.  

Dyrektywa Omnibus – audyt  

  • Proces wdrożenia zmian w sklepie, w tym w dokumentach sklepu, takich jak regulamin czy polityka prywatności, rozpoczynamy od audytu dotychczasowych procesów.  
  • Weryfikujemy cały proces zakupowy, brzmienie poszczególnych checkboxów, treść wiadomości generowanych przez system i wysyłanych do klientów w ramach procesu zakupowego. Sprawdzamy również dotychczasową politykę rozpatrywania reklamacji i zwrotów (odstąpień od umowy). 
  • Sprawdzamy również, jak aktualnie wyglądają treści zakładek, opisy kategorii i poszczególnych produktów. 
  • Tworzymy założenia polityki promocyjnej.  
  • Opracowujemy sposób, w jaki przedsiębiorca wypełni obowiązek informowania o wcześniejszych cenach w sklepie. 
  • Weryfikujemy dotychczasowe działania marketingowe prowadzone przez sklep. 
  • Sprawdzamy, jak działa newsletter: jak wyglądają same informacje handlowe, jak klienci dokonują zapisów, jak przebiega proces rezygnacji z otrzymywania maili. W razie konieczności przygotowujemy regulamin newslettera (szczególnie istotne przy płatnych newsletterach) lub wprowadzamy postanowienia go dotyczące do regulaminu sklepu. 

Dyrektywa Omnibus – rekomendacje poaudytowe 

Po dokonaniu weryfikacji przygotowujemy rekomendacje zakresu zmian. Omawiamy je z Klientem, Klient sprawdza możliwości techniczne sklepu. W trakcie konsultacji ustalamy, w jaki sposób zostaną wprowadzone poprawki.  

Dyrektywa Omnibus – działania poaudytowe 

  • Po dokonanym audycie przygotowujemy albo całkiem nowy regulamin sklepu, albo modyfikujemy dotychczasowy – w zależności od zakresu potrzebnych zmian.  
  • Przygotowujemy nowe oświadczenia o odstąpieniu od umowy i nowe formularze reklamacyjne uwzględniające zmiany w roszczeniach przysługujących klientom.  
  • Wprowadzamy prawidłową kolejność dochodzenia roszczeń. 
  • Opracowujemy politykę reklamacyjną i przeszkalamy personel w zakresie sposobu rozpatrywania reklamacji, w tym przygotowujemy szablony odpowiedzi do klientów. 
  • Opracowujemy z Klientem politykę promocyjną i sposób informowania konsumentów o poprzednich cenach. Przygotowujemy szkolenie w zakresie sposobu informowania klientów o cenach: dla konkretnego działu firmy (marketing, sprzedaż, obsługa klienta, handlowcy) lub poszczególnych pracowników odpowiedzialnych za promocje cenowe. 
  • Przygotowujemy regulaminy promocji cenowych.  

Dyrektywa OMNIBUS – sklep stacjonarny

Zmiany dotyczące informowania o cenach dotyczą nie tylko sklepów internetowych, ale również sklepów stacjonarnych. Poza obowiązującymi do tej pory zasadami, dotyczącymi m.in. obowiązku podawania ceny produktu i ceny za jednostkę miary (np. kilogram, litr, sztuka), dołączy kolejna, która ma usystematyzować kwestie promocji i rabatów. Zgodnie z prawem każdy sprzedawca ogłaszający promocję lub wyprzedaż oprócz aktualnej ceny promocyjnej musi podać w dobrze widocznym miejscu przy towarze najniższą cenę z 30 dni poprzedzających obniżkę. 

Wdrożenie tych i innych wynikających z ustawy zmian jest kluczowe dla funkcjonowania sklepu i szczególnie istotne w kontekście dbania o nienaruszanie zbiorowych interesów konsumentów. Przedsiębiorca nie może sobie pozwolić na zignorowanie reorganizacji wynikającej z ustaw. Zwłaszcza w świetle zapowiadanych przez Prezesa UOKiK kontroli zmian, które weszły w życie 1 stycznia 2023 roku.  

Jak dostosować sklep do dyrektywy OMNIBUS?

Kancelaria Pakulski, Kilarski i Wspólnicy zapewnia profesjonalną pomoc w zakresie wdrażania zmian wynikających z Dyrektywy Omnibus. Współpraca z nami pozwoli na zapewnienie zgodności działania sklepu z aktualnie obowiązującymi przepisami. Pomagamy w zmianie regulaminów i polityk, abyś mógł bezpiecznie korzystać ze swojego sklepu. Skontaktuj się z nami, a sprawnie wdrożymy zmiany wynikające z Dyrektywy Omnibus w Twojej firmie!  

Ostatnie artykuły na ten temat
Dyrektywa Omnibus – czego dotyczy i jakie zmiany niesie?
Podatkowe pułapki spółek komandytowych
Zarządca sukcesyjny w ujęciu VAT i ZUS
Spółka cywilna