E-commerce w Polsce dopiero nabiera tempa. „77% Polaków korzysta z internetu. 62% populacji online robi zakupy w sieci.”

Zadzwoń do nas
+48 784 ... Pokaż numer
E-commerce – obsługa prawna sklepów internetowych

Rozwój e-commerce w Polsce

Rynek usług e-commerce znacząco powiększył się za sprawą pandemii COVID-19. Nikt też nie ma wątpliwości, że funkcjonowanie sklepów internetowych oraz sprzedaż usług przez internet na stałe wpisały się w naszą rzeczywistość i są jej nieodzownym elementem.  

Mając na uwadze obecną sytuację gospodarczą oraz popularność internetowych biznesów, Kancelaria świadczy usługi związane z działalnością na rynku e-commerce. Na sukces sklepu oferującego sprzedaż online składa się wiele czynników, m.in. prosty i intuicyjny proces zakupowy w sklepie internetowym.  

Sklep internetowy – wymogi prawne 

Koszyki zakupowe zostawmy jednak marketerom. Z punktu widzenia prawnika, prawa, ale i – zadowolonych lub nie – Klientów, niezwykle ważnym elementem sklepu internetowego jest jego dokumentacja, taka jak regulamin sklepu i polityka prywatności. To te elementy sprawią, że np. Klient zdecyduje się na założenie konta klienta w sklepie, ponieważ nic tak nie zniechęca jak niejasne zasady podawania swoich danych. Na pewno spotkałeś się z sytuacją, że sklep wymusza założenie konta w celu dokończenia procesu sprzedaży… Czego jeszcze należy unikać? Nasi prawnicy podpowiedzą, czy nie mamy do czynienia z tzw. klauzulą niedozwoloną.    

Dokumentacja sklepu internetowego 

Podstawą funkcjonowania sklepu internetowego jest regulamin sklepu i polityka prywatności. Nasza Kancelaria zajmuje się opracowywaniem dokumentów:  

  • przygotujemy regulamin sklepu internetowego, 
  • opracujemy politykę prywatności, politykę bezpieczeństwa, politykę plików cookies; 
  • pomożemy w przygotowaniu  instrukcji zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych. 

W ramach przygotowania dokumentacji sklepu internetowego doświadczony prawnik przygotuje również wzory zgód i oświadczeń, niezbędne klauzule oraz wszelkie pozostałe niezbędne dokumenty.  

Przy tworzeniu regulaminu sklepu internetowego nie można zapomnieć o wspomnianych już klauzulach niedozwolonych. W tworzonych przez nas treściach umieścimy również elementy typu check-box. Dla niektórych działalności niezbędnym elementem dokumentacji będzie umowa o powierzeniu przetwarzania i udostępniania danych osobowych. 

 Jak to ujął nasz radca prawny, przejrzystość wszystkich dokumentów oraz zgód na stronie buduje zaufanie Klientów do sklepu. 

Reklamacje i zwroty w sklepach internetowych 

Nieodzownym elementem zaplecza każdego sklepu internetowego jest opracowanie jego polityki zwrotów oraz warunków reklamacji. Niektórych Klientów do zakupów online zniechęca wizja zakupienia złego rozmiaru ubrania. Mogą mieć też obawy co do kiepskiej jakości materiału czy w ogóle produktu. Należy też pamiętać, że kolor widziany na ekranie, jest w głównej mierze wynikiem ustawień monitora. Te wszystkie czynniki sprawiają, że każdy sklep internetowy powinien mieć jasną politykę zwrotów i reklamacji. Dla funkcjonowania sklepu internetowego kluczowe jest prawidłowe ustalenie warunków reklamacji i odstąpienia od umowy (zwrotów). 

Wspieramy biznesy rynku e-commerce w bieżących problemach prawnych związanych z zakupami internetowymi i umowami zawartymi drogą elektroniczną. W tym zakresie świadczymy m.in. usługi związane z: 

  • rozpatrywaniem i obsługą reklamacji, 
  • odstąpieniem od umowy zawartej na odległość, 
  • obsługą roszczeń konsumentów. 

Wiemy, że przygotowanie odpowiednich procedur zabezpieczy Twój sklep przed negatywnymi konsekwencjami niedochowania wymogów wynikających z obowiązującego prawa. Umów się na niezobowiązujące konsultacje w naszej Kancelarii! 

Obsługa prawna e-commerce 

Z uwagi na późniejsze konsekwencje i uprzywilejowaną prawem pozycję konsumenta, najlepszym wyborem będzie zlecenie stworzenia dokumentacji sklepu internetowego specjaliście. Doświadczony prawnik nie zapomni np., że w treści musi widnieć informacja o adresie fizycznym, na który zwroty należy adresować. Nasz doświadczony zespół przygotuje dla Ciebie pełne i poprawne zaplecze prawne strony sklepu internetowego. Jeśli masz już stronę, ale nie jesteś pewien, czy jej zapisy są zgodne z obowiązującymi przepisami, chętnie to dla Ciebie sprawdzimy! 

Doświadczeni prawnicy Kancelarii świadczą też poniższe usługi związane z obsługą sklepów internetowych: 

  • reprezentowanie Klientów przed Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), 
  • kontrola PUODO, 
  • stała obsługa prawna w zakresie monitorowania koniecznych do wprowadzenia zmian dotyczących: procesu zakupowego, regulaminu, elementów typu check-box, danych osobowych, rozpatrywania reklamacji i zwrotów. 

Zadzwoń do nas i zaufaj nowoczesnemu podejściu do wciąż zmieniającego się rynku e-commerce.  

Ostatnie artykuły na ten temat
Jak korzystnie przeprowadzić roczne zeznanie przedsiębiorcy?
Dyrektywa Omnibus – czego dotyczy i jakie zmiany niesie?
Umowa o świadczenie usług